پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کیفیت پایین خودروها به مشکلات مالی قطعه سازان مربوط می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت:
فاطمی امین، وزیر صمت با اشاره به سوال نمایندگان مجلس درباره کیفیت خودروسازی گفت: کیفیت خودروها پایین است و این موضوع به عواملی مانند قطعه‌سازی و مونتاژ مربوط می‌شود.

به گزارش«خانه روشن»به نقل ازبازار؛سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمد باقری بناب در خصوص بی کیفیتی خودروهای داخلی، گفت: موضوع بی کیفیت خودروها قابل انکار نیست و خریداران خودرو در این زمینه شکایت دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در این زمینه عرایضم را در دو بخش مطرح می‌کنم که چرا کیفیت خودروها پایین است و اینکه باید چه کاری در این زمینه انجام شود و چه برنامه‌ای داریم.

وی تأکید کرد: حدود ۷۰ درصد کیفیت خودرو مربوط به کیفیت قطعه می‌شود و ۳۰ درصد مربوط به مونتاژ و خودروسازی. اینکه کیفیت قطعه پایین باشد به روابط بین خودروسازان و قطعه سازان برمی گردد چرا که این روابط به خوبی تنظیم نشده است و پول قطعه‌ساز در زمان مناسب داده نمی‌شود و با تأخیر داده می‌شود و گاهی مبالغ و قیمت‌ها به درستی تعیین نمی‌شود و قطعه‌ساز کیفیت را پایین می‌آورد. خودروساز که در موضوع نقدینگی دچار مشکل است و در واردات هم مشکل دارد از قطعه مطلوب را تا حدی می‌پذیرد و از آن در خودروسازی استفاده می‌کند.

فاطمی امین ادامه داد: این وضعیتی است که خودروسازی در آن قرار گرفته است که باعث شده هم نارضایتی در بین مردم ایجاد شود و هم ما به عنوان وزارت صمت که متولی این بخش هستیم دچار چالش‌هایی باشیم و باید قطعا در این زمینه کارهایی انجام دهیم. اینکه کیفیت خودروها پایین است مورد تأیید ما هم است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992