پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تولید محصولی برای جلوگیری از چپ کردن تریلی‌ها

یک شرکت تجاری یک صفحه اتصال خاص برای متصل کردن تریلرها به کابین کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین تولید کرده که در صورت چپ کردن تریلرها کابین را بر روی زمین نگه می‌دارد.

به گزارش«خانه روشن»به نقل از خبرگزاری مهر، چپ شدن ناگهانی تریلرهای متصل به کامیون‌ها به علت تصادف، شرایط بد آب و هوایی، لغزنده بودن زمین، چرخش‌های ناگهانی و غیره مشکلی است که بارها موجب زخمی و مجروح شدن رانندگان شده است.

شرکت آکسیل برای حل این مشکل یک سیستم متصل به حسگر طراحی کرده که در صورت چرخش و تغییر ناگهانی وضعیت تریلر با استفاده از باد شدید تولید شده توسط موتور جت کابین کامیون را در وضعیت عادی حفظ کرده و ضمن جدا کردن سریع کابین راننده، از چپ کردن آن جلوگیری می‌کند.

این شرکت آمریکایی می‌گوید نصب سیستم یادشده بر روی کامیون‌ها از بیش از ۹۰۰۰ مورد مرگ و جراحت راننده‌های کامیون در این کشور جلوگیری می‌کند.

سیستم ضد چپ کردن این شرکت مجهز به یک ابزار ضد غلت زدن است که دارای یک واحد اندازه گیری اینرسی و حسگرهایی است که اطلاعات مربوط به رانندگی، ارتعاش و باد را تشخیص می‌دهد. این ابزار در صورت تشخیص حادثه واژگونی، مکانیزم رهاسازی را درگیر می‌کند تا در فاصله یک میلی ثانیه، تریلر از پشت کامیون جدا شده و کابین و راننده در وضعیت عمودی حفظ شوند.

این سیستم با موفقیت در جاده‌ها آزمایش شده و قرار است با سرمایه گذاری ۵ میلیون دلاری برای تولید ۹۰۰۰ دستگاه کامیون در سال مورد استفاده قرار بگیرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992