پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تضمین تقویت حافظه با مکمل پروبیوتیک

اگرچه ممکن است برای برخی تعجب آور باشد، اما سلامت مغز شما تا حد زیادی تحت تاثیر روده شما قرار دارد. در واقع، تغییرات در میکروبیوم روده شما نه تنها منجر به تغییرات رفتاری می‌شود، بلکه می‌تواند سلامت شناختی را نیز تغییر دهد.

به گزارش«خانه روشن»به نقل ازانتخاب؛از آنجایی که مکمل پروبیوتیک فواید مثبتی بر میکروبیوم روده دارد، بسیاری از محققان شروع به بررسی کرده اند که آیا ممکن است این مکمل برای بهبود شناخت نیز استفاده شود یا خیر.

یک مرکز تحقیقاتی انگلستانی از دانشگاه ریدینگ اخیرا گزارشی را در Neuroscience&Behavioral Reviews منتشر کرده است که در مجموع ۳۰ مطالعه را در مورد ارتباط بین مصرف پروبیوتیک‌ها و عملکرد شناختی پوشش می‌دهد.

یافته‌های کلی مثبت بود و محققان به این نتیجه رسیدند که مکمل‌های پروبیوتیک‌ها می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش زوال شناختی در بزرگسالان داشته باشد، اما اهمیت کمی بر شناخت در نوزادان و کودکان دارد.

در بزرگسالان با موارد اولیه یا خفیف اختلال شناختی، مصرف منظم پروبیوتیک‌ها نمرات حافظه و توجه را در امتحانات ذهنی بهبود می‌بخشد.

این گزارش مطالعه دیگری را پوشش می‌دهد که نشان می‌دهد مکمل‌های پروبیوتیک به عملکرد اجرایی و پردازش اطلاعات در بزرگسالان مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک می‌کنند.

تضمین تقویت حافظه با مکمل پروبیوتیک

اگرچه یافته‌های جمع‌آوری‌شده این گزارش نتایج امیدوارکننده‌ای را برای تحقیقات آینده در مورد ارتباط بین پروبیوتیک‌ها و سلامت مغز نشان می‌دهد، برخی از کارشناسان نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع را ابراز می‌کنند.

دکتر ورنون ویلیامز، مدیر مرکز عصب شناسی ورزشی و طب درد در موسسه Cedars-Sinai Kerlan-Jobe، به Medical News Today در این مورد اخیر‌ می‌گوید: “به نظر می‌رسد این یک رویکرد ایمن در بزرگسالان میانسال و مسن باشد. فکر نمی‌کنم هیچ فردی بگوید که پروبیوتیک‌ها به خودی خود اختلال عملکرد شناختی را درمان می‌کنند، اما ممکن است بخش مهمی از این پازل را حل کنند و ممکن است از نظر سهمشان در بهبود این نوع علائم مهم باشند.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992