پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی ایران به صحن مجلس می آید

تدارک تسویه حساب سنگین با منتقدی که «حرف گنده تر از دهنش زده »
به گزارش«خانه روشن»به نقل از خبرانلاین:سلیمی ، عضو هیأت رئیسه مجلس از قالیباف خواست دستور دهد تا تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در اسرع وقت و خارج از نوبت دنبال شود تا مجلس بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.

​حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تذکری مستند به ماده ۲۱۲ آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: هر نماینده می‌تواند از همه امور کشور تقاضای تحقیق و تفحص داشته باشد.

وی افزود: یکی از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که می‌توانیم از آن تحقیق و تفحص کنیم اتاق بازرگانی است؛ متأسفانه یکی از مسئولین اتاق بازرگانی موضوعاتی را علیه مجلس مطرح کرده‌اند و لازم است که تحقیق و تفحص از آنجا صورت گیرد این در حالی است که این اتاق بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد ولی درآمد آن چند هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: مجلس با قوانین و مصوبات خود اتاق بازرگانی را شارژ کرده است قوانین مجلس باعث درآمد هزاران میلیارد تومانی اتاق بازرگانی شده است و به نظر می‌رسد در اتاق بازرگانی پول نجومی وجود دارد.

نیکزاد ، نایب رییس مجلس : رئیس اتاق بازرگانی ایران حرف گنده‌تر از دهنش زده است

شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران : اغلب نمایندگان مجلس خیلی خالی هستند / به ما نیاز دارند تا شارژشان کنیم

رئیس اتاق ایران از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد

سلیمی از قالیباف خواست دستور دهد تا تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی در اسرع وقت و خارج از نوبت دنبال شود تا مجلس بتواند به وظایف قانونی خود عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از تحقیق و تفحص‌ها مهلت قانونی خود را گذرانده‌اند این در حالی است که اجرای هر تحقیق و تفحص ۶ ماه زمان می‌خواهد و حتی زمان تمدید آن گذشته است لذا شما باید دستور دهید که نسبت به ارائه گزارش تحقیق و تفحص‌ها به صحن علنی مجلس اقدامات لازم صورت گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی از زمان‌های خیلی قبل وجود داشته و هم اکنون در کمیسیون اقتصادی بررسی شده و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است و نباید ما موضوعات را با یکدیگر مخلوط کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حتما در موضوعات مختلف انفعالی عمل نمی‌کند و طبق قانون کار خود را دنبال می‌کنیم.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992