پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا وزارت صمت از دلال بازی و گرانفروشی جلوگیری نمی‌کند؟

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: چرا نظارت موثر و قابل قبولی بر بازار و قیمت کالاها ندارید؟ چرا نمی توانید جلوی دلال‌ بازی، احتکار و گرانفروشی را بگیرید.

به گزارش«خانه روشن»به نقل از بازار، سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین نهاده‌های دامی، اظهار کرد: لازم است به این موضوع به صورت جدی توجه شود؛ چرا که دامداران و عشایر در این زمینه به شدت دچار مشکل هستند، هم نهاده‌های دامی کمیاب بوده و هم قیمت آن در بازار آزاد بسیار گران است.

وی در تذکر دیگری خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص لزوم توجه به بیمه کارگران ساختمانی افزود: در این اوضاع نامناسب اقتصادی و گرانی سرسام‌ آور بیشترین فشار به قشر کارگر وارد می‌شود. حداقل مشکل بیمه آنها را حل کنید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تذکری به وزیر صمت داد و اظهار کرد: چرا نظارت موثر و قابل قبولی بر بازار و قیمت کالاها ندارید؟ چرا نمی توانید جلوی دلال‌ بازی، احتکار و گرانفروشی را بگیرید و چرا به موقع در تهیه کالاهای اساسی و توزیع آن اقدام نمی کنید؟ چرا قیمت برنج ایرانی روز به روز به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، شرکت خدمات بازرگانی دولتی چه کاری انجام می‌دهد؟

حسینی افزود: برنج شهرستان میانه در عرض یک ماه ۲۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته است که اگر این افزایش قیمت به جیب کشاورزان و تولیدکنندگان می‌رفت جای تاسف نداشت، اما متاسفانه سود آن به جیب دلالان و دودش به جیب مصرف ‌کننده می‌رود.

نماینده مردم میانه در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر راه تصریح کرد: حوزه انتخابیه بنده با داشتن بیش از ۴۰۰ روستا و گستره وسیع جغرافیایی در بحث راه‌های مواصلاتی به ویژه راه‌های روستایی با مشکلات بسیاری مواجه است و بیش از ۱۲۰ روستای میانه فاقد راه مناسب هستند. از طرفی در حالی که ۱۳ درصد از راه‌های استانی در جغرافیای میانه واقع شده است، اما اعتبار این حوزه بسیار ناچیز بوده و در حدود یک درصد است و بارش های اخیر به راه اکثر روستاها آسیب زده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992