پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لزوم جلب حمایت و مشارکت شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده

سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان‌های شهرداری تهران ضمن تاکید بر لزوم توجه به بافت فرسوده در منطقه ۱۰ گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که ساکنین این منطقه در امر نوسازی بافت فرسوده تشویق شوند و همراه با مسئولین شهری در این زمینه گام بردارند.

به گزارش«خانه روشن»به نقل ازپایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، علی اکبر فسایی که همزمان با نشست نظارت ستادی شهردار تهران از منطقه ۱۰، به ناحیه یک این منطقه رفته بود، طی جلسه ای که متعاقب بازدید از معابر و پروژه های عمرانی این ناحیه برگزار شد،ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدای حادثه پلاسکو اظهار داشت: این قبیل موضوعات باید درس عبرتی برای ما باشد تا نسبت به اهمیت ملاحظات ایمنی در بخش‌های مختلف سهل انگار نباشیم.

او با بیان اینکه بافت و جنس خاک این محدوده تهران سست است و به همین دلیل شاهد نشست زمین در بخشی از این منطقه هستیم، گفت: این موضوع حساسیت فعالیت‌های عمرانی در این منطقه را بالا می‌برد و باید با برنامه ریزی و مهندسی دقیق، به‌گونه ای حرکت کنیم که این موضوع در آینده برای شهروندان خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

او با بیان اینکه باز پیرایی انهار جزو کارهای قابل تقدیر در سطح این منطقه است، گفت: در کوچه‌های باریک موجود در سطح منطقه انهاری وجود داشت که در کنار سخت کردن عبور و مرور، فاضلاب برخی خانه‌ها وارد آن می‌شد. این امر نارضایتی شهروندان را به همراه داشت اما امروز با بازپیرایی انهار توانسته‌ایم رضایت نسبی ساکنین را بدست آوریم.

فسایی در خصوص وضعیت نیروی انسانی در سطح نواحی، گفت: در اکثر جلسات نظارت ستادی شهردار و مسئولان نواحی از کمبود نیروی انسانی متخصص صحبت می‌کنند که در این خصوص در حال برنامه ریزی و رایزنی هستیم تا بتوانیم با تخصیص امتیازاتی میل و رغبت کارکنان را برای حضور در نواحی افزایش دهیم.

همچنین در ادامه جلسه مسئولان منطقه ده مهمترین اولویت‌های عمرانی خود که اجرای لوله گذاری شبکه اصلی کانال جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه ۱۰، تامین آسفالت مورد نیاز منطقه، تکمیل شبکه فاضلاب شهری و تامین آسفالت روکش مکانیزه خیابان حسام الدین بود را به معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کردند.

متعاقب این نشست، از پروژه‌های پیاده رو سازی خیابان آزادی، پیاده روسازی و مناسب سازی خیابان آذربایجان، طرح تعریض خیابان امام خمینی (ره) با تقاطع رودکی، بوستان آیینه و محله سلیمانیه بازدید به عمل آمد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992