پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رنگ زبان از وضعیت سلامتی شما چه می گوید؟

زبان یکی از بهترین ماهیچه هایی است که بدن ما دارد. علاوه بر انجام عملکردهای گوارشی، زبان شما می تواند سالم یا ناسالم بودن بدن و همچنین وضعیت عاطفی شما را نشان دهد به این دلیل که زبان دارای هزاران پایانه عصبی مرتبط با اندام های مختلف بدن است.
به گزارش«خانه روشن»به نقل ازبهداشت نیوز؛وقتی چیزی در بدن شما خوب پیش نمی رود، زبان می تواند آن را درک کند و از طریق پیام های مختلف مانند تغییر در رنگ، بافت یا لکه به شما اطلاع دهد که چیزی در بدن شما درست نیست.

شما می توانید با مشاهده زبان خود در مقابل آینه و تجزیه و تحلیل تمام جزئیات آن به خیلی چیز ها پی ببرید.

زبان صورتی با ظاهری یکدست: سلامتی

زبان قرمز: مشکلات گلو

اگر رنگ زبان شما مایل به قرمز است، ممکن است نشان دهنده مشکلی در گلو یا یکی از اندام های داخلی و همچنین مصرف بیش از حد چربی و مشکلات گوارشی باشد. در سطح عاطفی، این ممکن است نشان‌دهنده این باشد که وقتی فرد مجبور است محیط خود را تغییر دهد، خیلی راحت استرس می‌گیرد.

زبان خشک و قرمز: تب شدید

این حالت زبان شما می تواند تب بالا را نشان دهد، به خصوص اگر نوک آن قرمز باشد. از نظر احساسی نیز این نوع زبان برای افرادی است که به راحتی تحت استرس قرار می گیرند.

زخم های کوچک روی زبان:

آنها معمولاً زمانی ظاهر می شوند که عفونت ویروسی یا قارچی وجود داشته باشد. همچنین به دلیل کمبود ویتامین C و A و مصرف بیش از حد غذاهای تصویه شده، چربی ها و قندها رخ می دهند.
در سطح عاطفی، این نوع زبان ممکن است نشان دهد که فرد دائماً ناراحت و مضطرب است و استرس دارد و از خشم سرکوب شده رنج می برد. مرتباً بهداشت دهان و دندان خود را بررسی کنید و با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا عفونتی وجود دارد که باید درمان شود.

جوانه های چشایی متورم:
این یک علامت واضح از کمبودهای تغذیه ای است. اگر زبان سفیدی دارید، رعایت توصیه های غذایی بسیار مهم است، زیرا خوب غذا خوردن کلید مبارزه با این مشکل است.

در صورت امکان، هر بار که دندان هایتان را مسواک می زنید زبان خود را به آرامی با مسواک خود تمیز کنید. از نظر احساسی، این رنگ زبان می‌تواند حالت استرس و مشکل در سازگاری با تغییرات را نشان دهد.

زبان با پوشش سفید:

این نوع زبان نشانه واضحی است که فرد دارای مشکلات گوارشی و روده است و ممکن است به دلیل مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده یا قندهای تصفیه شده و آرد باشد یا ممکن است نشان دهنده این باشد که فرد مبتلا به سموم است که در روده و خون او وجود دارد و منجر به سایر مشکلات سلامتی می شود.

اگر متوجه شدید که یک پوشش سفید زبان شما را پوشانده است، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید و یک رژیم پاکسازی را انتخاب کنید که چربی های اشباع شده، غذاهای تصفیه شده، لبنیات و انواع غذاهای سرخ شده را حذف می کند.

در سطح احساسی، زبان به این رنگ حالتی عصبی یا اضطراب را نشان می‌دهد و مهم است که به یاد داشته باشید که این حالات عاطفی می تواند منجر به مشکلات گوارشی و اختلال در عملکرد چندین اندام حیاتی شما شود.

زبان بسیار صاف نیز ممکن است کمبودهای تغذیه ای را نشان دهد. این نوع زبان ممکن است علاوه بر آشکار کردن کمبودهای تغذیه ای، تصویری از کم خونی را نیز نشان دهد. بهترین برنامه در این مواقع افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C و آهن است.

از نظر احساسی زبانی به این رنگ ممکن است نشان دهد که شما مستعد افسردگی و دلسردی هستید.

زبان متورم:
این نوع زبان نشان دهنده علامت کاهش سطح هموگلوبین در خون است که به عنوان کم‌خونی شناخته می‌شود.

زبانی که شبیه نقشه است:

واگر زبان شما شبیه نقشه است و«نقشه‌های» مشابهی روی سطح خود دارد که می‌تواند صورتی، قرمز یا سفید باشد، ممکن است دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد که باید حتما بررسی شود‌.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992