پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

توصیه مهم برای مردها برای داشتن زندگی جذاب

مردها معمولاً با مسائل مشکل‌تری در جامعه برخورد دارند، زن ها می‌توانند به آنها روحیه بدهند. می‌توانند خستگیِ آنها را از تنشان بیرون کنند. به آنها تبسّم کنند.
به گزارش«خانه روشن»به نقل از بهداشت نیوز؛اصل مودت و محبت‎ورزی به همسر از مهم‎ترین اصول برای حفظ و استحکام روابط زناشویی است؛ اما باید توجه داشت محبت‎ورزی هم خود بستگی به ایمان و تقوای افراد دارد، به این صورت که هر اندازه زوجین به ارزش‎های دینی تقید داشته باشند و در مسائل زندگی دنبال رضایت خدا باشند، قلبشان پذیرای محبت خدا می‎شود لذا خود نیز اهل رحمت و مودت به سایران به خصوص همسرشان می‎شوند.

اما در ابراز محبت مصادیقی وجود دارد که باید زوجین آنها را پیدا کنند و بعد مقید شوند تا در زندگی پیاده‎سازی کنند. رهبر معظم انقلاب در دیدار جوانان در مراسم خطبه عقد به برخی مصادیق اشاره کردند و فرمودند:

«همکاری و کمک گاهی به این نیست که وارد حجم کار یکدیگر بشوند، نه بلکه یکدیگر را روحاً تدارک کنند. مردها معمولاً با مسائل مشکل‌تری در جامعه برخورد دارند، زن‎ها می‌توانند به آنها روحیه بدهند. می‌توانند خستگیِ آنها را از تنشان بیرون کنند. به آنها تبسم کنند و به آنها دلخوشی دهند. اگر چنانچه خانم‎ها همکاری بیرون از خانه دارند، باز مرد به آنها کمک کند و او را تقویت کند.»

بنابراین ابراز چنین رفتارهایی جز از دل محبت بیرون نمی‎آید لذا یک همسر خوب باید با پررنگ کردن رفتارهای مثبت طرف مقابل در ذهن و قلب خود روز به روز بر این عنصر الهی و اثربخش بیافزاید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992