پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=14294

حضور مردم در بورس یک فرصت ملی است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، در بورس یکی از راه‌های نجات بازارسرمایه است.
یاسر فلاح افزود: افق سرمایه‌گذاری بورسی کشور در حال تغییر است و در آینده‌ای نه چندان دور سرمایه گذاری غیر مستقیم بورسی جایگزین سرمایه‌گذاری مستقیم می‌شود.
وی گفت: کمیت صندوق‌های سرمایه گذاری و سبدگردان‌ها با رشد بازار سرمایه تناسبی نداشت و درحالی که سال ۱۳۹۹ ریسک سیستمی پیش روی بازار سرمایه نبود، اما ورود مستقیم به بورس در کنار قیمت‌گذاری دستوری، نحوه آزاد سازی سهام عدالت، سیاست‌های پولی و بازی عرضه دارا دوم، افت شاخص بورس تهران را رقم زد.
این کارشناس بازار مالی افزود: اگر جامعه شیوه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم یعنی سرمایه‌گذاری از طریق صندوقها را انتخاب می‌کرد، ریسک‌های بازار قابل مدیریت بود. با این حال روند سال گذشته شاخص و فراز و فرود آن فضای بی اعتمادی در بازار سرمایه ایجاد کرد و همچنان شاهد بازگشت تعادل به این بازار نیستیم.
فلاح گفت: شاخص اعتماد از دست رفته به کشتی تامین مالی بخش مولد اقتصاد به راحتی ترمیم نمی‌شود و آثار سرمایه‌گذاری مستقیم و پدیده صف نشینی همچنان در بازار سرمایه مشهود است.
مدیر عامل یک شرکت سبدگردانی با اشاره به اینکه جایگزینی سریع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم با سرمایه‌گذاری مستقیم بورسی کلید نجات بازار سرمایه است، افزود: بر این همین اساس نیز سازمان بورس اوراق بهادار روند صدور مجوز برای نهادهای مالی قدرتمند با محور سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بورسی را آغاز و در این مسیر هلدینگ ۵۰ ساله سرمایه‌گذاری ملی ایران، با هدف کمک به بازگشت تعادل شاخص بورس، آمادگی خود را برای تاسیس شرکت سبدگردان به نهاد ناظر بازار سرمایه اعلام کرد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه پس از مراحل قانونی و موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار، به زودی شرکت سبدگردان نیکی، به مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران اضافه می‌شود، افزود: سرمایه‌گذاری ملی ایران منابع ارزشمندی در اختیار دارد و سهامدار بسیاری از شرکت‌های بورسی و فرابورسی است و نقش مهمی در بازار سرمایه ایفا می‌کند.
به گفته فلاح، اکنون نیز تنوع نهاد های مالی با هدف پاسخ به دغدغه سهامداران، کمک به بهبود شرایط بازارسرمایه و رسالت تاریخی، در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاسیس سبدگردان‌ها اولین گام در این مسیر است و بدون شک با تولد این نهاد مالی شاهد عمق بخشی به بازار خواهیم بود.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992