پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=677

نعناع فلفلی ها

آیا می دانید نعناع فلفلی چیست؟

نعناع فلفلی نوعی گیاه است که احتمالا شما چای نعناء فلفلی شنیده اید.

آبدهی مناسب گیاه نعناع فلفلی

گیاه نعناع فلفلی هر هفته به ۱ تا ۲ اینچ آب نیاز دارد که شما می‌توانید با استفاده از یک لیوان یا از یک اسپری آب پاش این کار را انجام دهید. اگر گیاه را جابجا کرده‌اید و اخیراً گلدان آن را تغییر داده‌اید، به هیچ وجه اجازه ندهید که خاک آن خشک شود، اما مطمئن شوید که سیستم زهکشی گلدان به خوبی عمل کرده و آب اضافی در آن باقی نمی‌ماند.

دما و رطوبت 

این گیاه خیلی ضعیف نیست و تقریباً در همه شرایط آب و هوایی را تحمل می‌کند، اما رطوبت شدید ممکن است باعث بروز بیماری‌های قارچی برای آن شود. ضمن اینکه پرورش و رشد گیاه نیاز به کود دهی مشخصی دارد و با توجه به روند رشد آن می‌توانید از کودهای مایع یا گرانوله استفاده کنید. 

کاشت گیاه نعناع فلفلی در گلدان

اگر به فکر داشتن گیاه نعناع فلفلی در آپارتمان و گلدان هستید، باید حداقل گلدان شما ۱۲ اینچ عمق داشته باشد. این گیاه با برگ‌ها و ساقه‌های سبز تیره خود یک گزینه ایده‌آل برای سبد آویز در منزل است. بنابراین به راحتی می‌توانید یک یا چند نمونه از آن را در نزدیکی آشپزخانه خود داشته باشید. در فصل زمستان و در هنگام سرد شدن هوا، بهتر است که گلدان این گیاه به زیرزمین یا به گاراژ انتقال داده شود. هنگامی که تا چند سانتی متر زیر سطح گلدان خشک شد، کمی به آن آب بدهید و هنگامی که هوا در بهار گرم می‌شود آن را به بیرون برگردانید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992