پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=410

وضعیت آب و هوا در ۳۰ دی ماه

امروز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار «خانه روشن» براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب کردستان و به صورت پراکنده در گیلان و مازندران رخ خواهد داد.

آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و زنجان، همدان، لرستان، ایلام، گیلان و مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب، شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی و بخش‌های از مرکز و جمعه در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. همچنین با توجه به بارش برف و وزش باد شدید در شمال غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز کولاک برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و غربی ریزش بهمن دور از انتظار نیست.

با توجه به نفوذ توده هوای سرد دمای هوا از امروز تا شنبه در غالب مناطق کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت. بیشتر‌ترین مقدار کاهش دما در شمال شرق و شرق بین ۱۵ تا ۲۰ درجه، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر بین ۱۰ تا ۱۵ درجه و در غرب، مرکز، بخش‌هایی از جنوب و جنوب غربی کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا آخر هفته دریای خزر و همچنین طی این مدت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش یافته و در مرکز و نواحی شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992