پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=231

آشنایی با قطعات مهم گوشی سامسونگ

دوربین، ال سی دی، شارژر و باتری از مهم‌ترین قطعات موبایل هستند که کاربران هر روز به صورت مستقیم با آن‌ها کار می‌کنند. قطعات دیگری مثل خازن‌ها و دیودها و بورد موبایل هم هست که کاربران عادی شناخت چندانی از آن‌ها ندارند ولی این قطعات نقش بسیار مهمی در عملکرد گوشی‌های هوشمند سامسونگ و دیگر برندها دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را تا حدودی با دوربین و تاچ، که از مهم‌ترین و پر کابردترین قطعات گوشی‌های سامسونگ هستند، و مهم‌ترین دلایل خرابی آن‌ها آشنا کنیم تا هنگام اقدام برای تعمیر یا تعویض قطعه‌ی موبایل سامسونگ‌ آشنایی مقدماتی‌ای با این قطعات داشته باشید تا سرتان کلاه نرود. اما آشنایی با قطعات گوشی سامسونگ دلیل نمی‌شود که به هر تعمیرگاه گوشی‌ای اعتماد کنید. برای تعمیر یا تعویض قطعات موبایل سامسونگ فقط و فقط به مراکز معتبر، مثل موبایل کمک، اعتماد کنید.

چرا دوربین گوشی سامسونگ خراب می‌شود؟

دوربین گوشی‌های سامسونگ هر روز پیشرفت بیشتری می‌کند و کیفیت بهتری را به کاربران ارائه می‌دهد. اما گاهی این قطعه‌ی مهم دچار اختلال می‌شود و شما ناچار می‌شوید برای تعمیر قطعه دوربین گوشی سامسونگ به تعمیرگاه‌های معتبر سامسونگ، مثل موبایل کمک، مراجعه کنید. در ادامه چند تا از رایج‌ترین مشکلات دوربین گوشی سامسونگ را مرور می‌کنید.

  • کار نکردن دوربین جلو
  • وز وز کردن دوربین هنگام فیلمبرداری
  • سیاه شدن صفحه‌ی دوربین
  • فوکوس نکردن دوربین
  • خارج شدن خود به خود از برنامه

این مشکلات از جمله رایج‌ترین ایرادات پیش آمده برای دوربین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود. در ادامه مهم‌ترین دلایل این مشکلات و راهکارهای برطرف کردن آن را می‌خوانید.

  • برنامه‌های غیر ضروری دوربین را پاک کنید. این یکی از روش‌هاییست که بسیاری از اشکالات قطعه‌ی دوربین گوشی سامسونگ را حل می‌کند. برنامه‌های جانبی دوربین را بررسی کنید و آن‌هایی را که غیر ضروری هستند پاک کنید.
  • به‌روزرسانی برنامه‌ها هم راهکاری است که بسیاری از ایرادات قطعات گوشی، از جمله اشکالات مربوط به قطعه دوربین گوشی، را برطرف می‌کند.
  • فلش کردن گوشی یکی از کارهایی است که ممکن است به قطعه دوربین آسیب بزند. در مراکز تخصصی تعمیر گوشی سامسونگ و تعمیر قطعات گوشی سامسونگ، مثل موبایل کمک، احتمالاً اولین سؤالی که از شما می‌پرسند همین خواهد بود که آیا گوشی را به‌تازگی فلش کرده‌اید یا نه. برای فلش کردن گوشی هم کافیست جست و جوی ساده‌ای در اینترنت بکنید تا دستورالعمل‌های مختلفی برای این کار پیدا کنید. اما هر چه باشد فلش کردن کار تخصصی‌ایست که نیاز به مهارت و آموزش درست دارد و فقط تعمیرکاران حرفه‌ای موبایل و مراکز معتبر تعمیر موبایل می‌توانند آن را درست و بدون اشکال انجام دهند.
  • نفوذ مایعات، مثل آب و الکل، به درون گوشی شما، به دوربین گوشی آسیب می‌زند و قطعه دوربین جزء اولین قطعاتی است که ممکن است در اثر نفوذ مایعات آسیب ببیند. برای جلوگیری از نفوذ آب و سایر مایعات به داخل گوشی، لازم است همیشه مراقب باشید و گوشی را در معرض رطوبت نگذارید.
  • وجود ویروس‌ها هم یکی از دلایل خرابی گوشی‌ است و بعضی مواقع این ویروس‌ها به قطعه دوربین گوشی آسیب می‌زنند. با نصب آنتی ویروس‌های خوب می‌توانید تا حدی این اشکال را رفع کنید اما اگر آسیب وارد شده به گوشی و قطعات گوشی جدی‌تر بود لازم است که از مراکز تخصصی تعمیر موبایل سامسونگ مشاوره بگیرید.

ال سی دی گوشی سامسونگ را بهتر بشناسید

چه موقع ال سی دی خراب شده چه موقع گلس؟

برای پاسخ به این سؤال، لازم است قدری با ساختار ال سی دی گوشی سامسونگ آشنا شوید. ال سی دی ساختار پنج لایه‌ای دارد که در ادامه آن را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

  • گلس روی ال سی دی از جنس شیشه و یا جدیداً گوریلاگلاس است و لایه‌ایست که خود کارخانه‌ی سامسونگ روی مجموعه‌ لایه‌های ال سی دی می‌کشد تا از برخورد مستقیم دست کاربر با تاچ ال سی دی جلوگیری کند. گرانیِ قیمت ال سی دی بابت همین ساختار پنج‌لایه است.
  • تاچ یا دیجیتایزر همان لایه‌ی حساس به لمس است که زیر گلس گوشی قرار گرفته است. این لایه با یک کابل به سوکت مخصوص خودش در مادربرد متصل می‌شود.
  • ال سی دی زیرِ لایه‌ی دیجیتایزر قرار دارد و محتوای بصری را نمایش می‌دهد. ال سی دی هم با یک کابل به مادربرد متصل می‌شود.
  • لایه نور پس زمینه قطعه ‌ایست با چراغ‌های متعدد که نور را روی ال سی دی می‌تاباند تا ما بتوانیم تصاویر را ببینیم. خاموش شدن صفحه‌ی نمایش و کار نکردنش مستقیماً به این قطعه مربوط است.
  • فریم ال سی دی آخرین قطعه‌ایست که تمام لایه‌های مختلف نمایشگر را کنار هم نگه می‌دارد و تمام این لایه‌ها روی فریم ال سی دی پرس می‌شود و مجموعه‌ای واحد را به وجود می‌آورد که همان صفحه نمایشگر گوشی شماست.

اگر شیشه‌ی صفحه‌ی نمایشگر بشکند یا ترک بخورد ولی هنوز تاچ کار کند و ال سی دی هم همه چیز را بدون اشکال نشان دهد، فقط گلس روی نمایشگر شکسته؛ اما اگر خطوط رنگی عمودی روی نمایشگر ظاهر شود معنی‌اش این است که قطعه ال سی دی نیاز به تعویض دارد و اگر تاچ با مشکل مواجه شود یعنی دیجیتایزر باید عوض شود. برای تعویض و تعمیر قطعه ال سی دی فقط به مراکز معتبر و تخصصی تعمیر گوشی سامسونگ مراجعه کنید. موبایل کمک یکی از معتبرترین و مجرب‌ترین مراکزی است که می‌توانید برای تعمیر گوشی سامسونگ روی آن حساب کنید.

قطعه دوربین و قطعه تاچ و ال سی دی، از مهم‌ترین قطعات گوشی‌های هوشمند هستند و برای جلوگیری از صرف هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات گوشی سامسونگ، لازم است که از گوشی و قطعات مهمش، مثل تاچ و ال سی دی و باتری و شارژر، به‌خوبی مراقبت کنید.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992