پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای شهر سیاسی کاری نکند

پاسخ سازمان صنعت و معدن به شورای شهر

پس از اعتراض اعضای شورای شهر تهران به استفاده از سوخت مازوت در کارخانه های حاشیه ای شهر تهران سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان تهران به ابهامات شورای شهر تهران پاسخ داد .

به گزارش اقتصادنیوز ، پس از اعتراض اعضای شورای شهر تهران به استفاده از سوخت مازوت در کارخانه های حاشیه تهران ،سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران به نامه شورای شهر تهران پاسخ داد. 

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان تهران خطاب به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نوشت : سوخت صنایع و معادن تحت پوشش این سازمان غالباً گاز طبیعی است . همچنین ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت تحت هر شرایط برای صنایع تحت پوشش اعلام شده  است. 

فعالیت معادن تحت پوشش نیز طبق دستورالعمل های ابلاغی و اعلام استانداری در زمان‌های بحرانی و آلودگی هوا تعطیل می‌شوند.

نظر سازمان حفاظت محیط زیست

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: آلودگی هوای تهران بیشتر ناشی از سوخت مازوت نیروگاه های تولید برق، خودروهای سنگین دیزلی شامل کامیون ها و اتوبوس است.

یادآور می شود: تصمیم درباره سوخت نیروگاه ها بر عهده وزارت نیرو است که دلیل استفاده از مازوت را کمبود گاز ناشی از افزایش مصرف گاز در ماه‌های سرد سال اعلام کرده است. معلوم نیست با این ضعف در تولید گاز چطور می خواستیم صادره کننده اول گاز به هند و ترکیه باشیم.
سوخت اتوبوس های شهری و کامیون ها نیز و نظارت بر سالم بودن موتور آن‌ها برعهده شهرداری است. طبق قانون خودروهای شخص باید سالانه و خودروهای عمومی با توجه به سن خودرو در دوره های سه تا شش ماهه معاینه فنی بگیرند.

شورای شهر به جای پاسخگویی، سوال می کند. البته نه از وزارت نیرو یا نفت که هم جناحی هستند. با اینکه به نظر می رسد مشکل اصلی توسط همین دو وزارت‌خانه ایجاد می شود. در قضیه بنرین های آلوده نیز وزارت نفت افکار عمومی را قانع نکرد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992