پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=88

هم نشینان‌رسول خدا( صلی الله علیه و آله)

گفت وگو با حاج شیخ مصطفی مرسلی درباره موسسه مدینه الزهراء سلام الله علیها مختص ایتام
حجت الاسلام و المسلمین مرسلی امام جماعت مسجد اکباتان و سرپرست موسسه مدینه الزهراء سلام الله علیها درباره این موسسه گفت: در مسجد اکباتان امورخیریه انجام می گرفت و اعضای صنف نیز در قالب گروه امداد همکاری می کردند اما در خصوص ایتام و سرپرستی ایشان لازم بود کار مشخص و متمرکزی صورت گیرد.

خداوند متعال در چندین آیه قرآن کریم درباره رسیدگی به ایتام توصیه و تاکید کرده است حتی اکرام نکردن یتیم بسان کفر معرفی شده است که این نشان از وظیفه اسلامی و موکد است. ما نیز برهمین مبنا با حضور خیرین مسجد اکباتان و مسجد هدایت موسسه را بناگذاشتیم.

  تکفل یتیم برابر هم نشینی با پیامبرخدا در بهشت

در حدیثی از رسول مکرم صلی الله علیه و آله و سلم منقول است که فرمود: من و متکفل یتیم در بهشت مثل دو انگشت در کنار هم هستیم. اساسنامه و و اهداف اولیه موسسین نیز تصریح بر رسیدگی به امور ایتام دارد. از موضوع تغذیه گرفته تا مسکن، پوشاک، درمان، ازدواج و اشتغال مورد اهتمام موسسه است. 

 برنامه توسعه و تعمیق

آنچه تاکنون انجام شده است به لطف خداوندمتعال قابل توجه است اما باید با توجه به نیازجامعه و کمک گرفتن ازصنف بتوانیم خدمات موسسه به خانواده های تحت پوشش را تعمیق بخشیم و در عین حال تعداد خانواده ها را افزایش دهیم.

 لذا خیرین ارجمندی که می خواهند کمک های خود را به موسسه  قابل اعتمادی بسپارند؛ می توانند به موسسه مدینه الزهراء سلام الله علیها بیایند و ضمن هم‌کاری با موسسه و اطلاع از روند امور، کمک های خود را نیز ارائه نمایند. این صنف از این نظر وجه امتیازی دارد که بسیار متشکل و هدفمند امور خیریه را دنبال می کند.

 گروه امداد صنف تشکلی برای انجام سایر امور خیریه

این گروه یاریگری بر مبنای دستورات اسلامی و مسئولیت اجتماعی را هدف خود قرار داده است. همواره با کمک های اعضای صنف بر حسب تشخیص و مراجعات کارکرده است. تشکیلات آن نظم انسانی دارد نه اداری چراکه حضور افراد در گروه امداد کاملاً آزادانه و بنابر اراده خودشان است بنابراین هیچ گاه الزامی نمی توان داشت با این حال کارهای بسیار فراوان و اثرگذاری انجام شده است که جزئیات آن در همین نشریه درج گردیده است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992