پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=59

زنجیره خوشحالی درست کنیم

غلامعلی خداد صفایی یکی از خیرین صنف مطرح کرد:


خداوند بی نیاز است و کسانی را که بی نیازی می جویند؛ دوست دارد

حواس پنج گانه ، روان و روح همگی در اختیار انسان قرارداده شده اند تا به خدا برسد اگر در هر مرحله بمانی از کمال و لذت واقعی محروم شده ای.

 چشم می بیند، گوش می شنود، روان مسرت یا غمگین می‌شود اما این ما هستیم که می توانیم انتخاب کنیم چه چیزی را ببینیم یا بشنویم؛ خداوند بزرگ زیباست و زیبایی را دوست دارد. بخاطر خودمان هم که شده باید دائما مثبت نگر باشیم همه را دوست داشته باشیم و از فقر نهراسیم.

 بخشیدن و کمک کردن قبل از همه به من کمک می کند. زنجیره خوشحالی درست کنیم. امید بدهیم و بجای آن که هی به خدا بگویم به دارایی های دنیایی من بیافزای، تلاش کنیم همان که به داده است را به دیگران بدهیم. از خداوند هرچی بخواهی بازم کم است اما آنچه به او و برای رضای او می‌دهی زیاد است چون او زیادش می کند و ابدی هم می‌شود. تمامی ندارد. جون خدا پایان ناپذیر است.    

 مدرسه های خداداد در دل زاگرس

یک لحظه به خودم آمدم، چه می شنوم؟ تعدادی از کودکان و نوجوانان روستایی برای رسیدن به مدرسه هر روز چند کیلومتر راه می‌روند و از قضا در یک تصادف دلخراش چندین فرزند نوشکفته کشته شده اند. به خودم گفتم یعنی این روستائیان که غذای ما را تولید می‌کنند حقی بر عهده ما ندارند؟ همین تلنگر کافی بود تا غلامعلی خداداد صفایی آستین بالا بزند و دست به کار ساخت مدرسه شود. همان جایی که کودکان هر روز عقب وانت می نشستند و برای رسیدن به مدرسه باد سرد زاگرس و خطر تصادف را به جان می خریدند.

 منطقه زیبای باغ بهادران اصفهان 

پنج مدرسه بزرگ و زیبا با امکانات لازم در روستاهای کچوئیه، هاردنگ، چرمهین، کته شور، زردخشکویه به همت حاج غلامعلی خدادادصفایی ساخته می‌شود. اما او که متولد سال ۱۳۲۵ در تهران است، جشن تولدش را مهمان اهالی منطقه باغ بهادران است و هرسال به آن منطقه سفر می‌کند. مسئولین آموزش و پرورش هرگاه راهی برای تامین نیاز بچه نمی‌یابند سراغ حاج آقا صفایی را می‌گیرند.

تاکنون ۲۰۰ دستگاه کامپیوتر، لوازم التحریر، لباس و وسایل ورزشی اهداء کرده است امسال نیز مواد ضدعفونی و بهداشتی برای بچه ها تدارک دیده است. 

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992