پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=47

امداد رسانی فقط پول دادن نیست

حسین جعفری یکی از خیرین صنف مطرح کرد:

احتیاج و نداشتن الگوی مناسب ذهنی و عینی افراد را دچار اشتباه و فرسودگی می کند اگر به دور بر خودمان نگاه کنیم می بینیم افرادی هستند که نیاز به مشورت و کمک فکری یا احساسی دارند. این نوع نیازها در درجه اول باید در خانواده پاسخ داده شود. پدر نسبت به تامین معیشت خانواده خود از راه حلال موظف است اما در تربیت او نیز مسئولیت دارد.

 پدر و مادراولین مربیان و الگوهای فرزندان هستند اگر غذای مادی و معنوی پاک برای فرزندان تهیه نکنند خوب خوراک نامناسب جای آن را می گیرد یا فرزند دچارسوء تغذیه میشود در نوجوانی و جوانی و حتی تا آخر عمر مشکلات با این فرد خواهد بود و هر روز دردسری برایش بوجود می آورد.

 وقتی پدر نیست؛ جامعه و تک تک افراد مسئولیت دارند 

موسسه مدینه الزهراء سلام الله علیها بنایش سرپرستی ایتام است. خانواده هایی که پدر بالای سرشان نیست. خداوند متعال توجه به این گروه از نیازمندان جامعه را خیلی توصیه کرده است آیات و روایات در این باب بسیار زیاد است. حتی در یکی از آیات خدای بزرگ عتاب آمیز سخن می گوید یعنی موضوع صرف کار خیّری که هرکس توانست انجام دهد نیست. بایدی در کارست. وظیفه است، حقی است که باید داده شود.

هرکس به اندازه وسع و توانش حتی اگر ناچیز به نظر برسد اما وقتی جمع می شود و سازماندهی می گردد؛ گره گشایی می شود.

از همکاران محترم صنف درخواست می کنم خودشان مراجعه کنند وبه گروه امداد و موسسه که از طرف صنف به صورت تشکیلاتی درخدمت ایتام و مستمندان هستند کمک کنند.

منظور ما از کمک فقط پول دادن نیست شاید یک ایده یا یک قدم و کمی وقت گذاشتن بسیار مفیدتر باشد.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992