پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

http://khaneroshan.ir/?p=29178

سوریه انفجار بر روی پل کریمه را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه، انفجار در پل کریمه و تخریب بخشی از آن را، به شدت محکوم کرد.
بعد از آن که بامداد شنبه بخشی از پل کریمه بر اثر انفجار یک کامیون تخریب شد، یک مقام ارشد اوکراینی گزارش‌های روسیه مبنی بر این که کی‌یف پشت این حمله بوده را تایید کرد و به شرط ناشناس ماندن به دلیل منع دولتی برای صحبت درباره این انفجار افزود سرویس اطلاعاتی اوکراین این انفجار را با استفاده از بمبی که روی کامیونی که از روی پل عبور می‌کرد قرار داده شده بود، سازماندهی کرد.
دمشق نیز، امروز (دوشنبه، ۱۰ اکتبر) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی که پل کریمه را هدف قرار داد و تحقیقات نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی در کی‌یف آن را انجام داده‌اند، به شدت محکوم می‌کند».
در ادامه این بیانیه، دمشق بار دیگر ضمن اعلام همبستگی با روسیه و ایستادن در کنار آن، بر حق مسکو برای اتخاذ کلیه اقدامات لازم برای حمایت از امنیت ملی خود و پایان دادن به تجاوزهای ناتو که تهدیدی جدی برای امنیت و صلح در اروپا و جهان به شمار می‌رود، تاکید کرد.
وزارت خارجه سوریه افزود: «این اقدام تروریستی که از سوی آمریکا و ابزارهای آن در غرب محکوم نشد، به وضوح نشان دهنده همدستی و مشارکت کامل غرب در هدف قرار دادن جمهوری فدرال روسیه با هدف حفظ هژمونی غرب بر جهان است».
بامداد شنبه پیش بود که وقوع انفجار در پل کریمه و فرو ریختن بخشی از سازه آن خبرساز شد. با گذشت ساعتی بعد از انتشار خبرها درباره انفجار در پل کریمه، «کمیته ملی ضد تروریسم» روسیه اعلام کرد که یک کامیون روی پل منفجر شده و باعث آسیب به پل کریمه شده است. به گفته این کمیته، این فرض وجود دارد که انفجار، کار نیروهای عملیات ویژه اوکراین باشد.
پل کریمه، این شبه‌جزیره را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند. کریمه بعد از همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و به روسیه ملحق شد.
 ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه عصر یک شنبه با اشاره به این حادثه، اوکراین را به تروریسم دولتی متهم و اعلام کرد که سرویس ویژه اوکراین عامل طراحی و اجرای عملیات تروریستی انفجار پل کریمه بوده است.
وی که این سخنان را پس از دیدار با «الکساندر باستریکین» رئیس کمیته تحقیقات روسیه مطرح می‌کرد، افزود: «همانطور که شما گزارش دادید، تردیدی وجود ندارد که این اقدامی تروریستی با هدف تخریب زیرساخت‌های مهم غیرنظامی روسیه بوده است».

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992