پایگاه خبری اصناف و بازرگانی

چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

هيچ‌گونه کمبودي در بازار نوشت‌افزار نداريم

نوشت ‌افزار

رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت ‌افزار و لوازم مهندسي تهران گفت: در خصوص توليد و عرضه نوشت ‌افزار با هيچ ‌گونه کمبودي مواجه نيستيم.

موسي فرزانيان، رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي تهران با بيان اينکه مصرف کنندگان دنبال کاغذ سفيد هستند که وارداتي است، گفت: در اين چند هفته اخير قيمت کاغذ هيچگونه کمبودي در بازار نوشت افزار نداريم به دليل تغيير قيمت جهاني و ميزان تقاضا در سطح عرضه نيز تغيير کرده است..

وي بيان کرد: پيرو تغيير قيمت کاغذ در بازار، قيمت دفتر هم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تغيير کرده است.

رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي تهران گفت: مقرر شده وزارت صمت و ستاد تنظيم بازارتعادلي ايجاد کنند تا در اين يک ماه قيمت کاغذ ثابت بماند تا به نوبه آن قيمت دفتر هم تغيير نکند و بازار به ثبات قيمتي برسد.

……………………………………………..
……………………………………………..

فرزانيان با بيان اينکه توليدکنندگان با تمام توان و انصاف مشغول توليد دفتر و تأمين نياز بازار هستند، افزود: به ميزان کافي نوشت افزار توليد و در بازار توزيع شده و در اين خصوص هيچ کمبودي وجود ندارد.

وي با اشاره به ايجاد واحدهاي توليدي خودکار در چند سال اخير تصريح کرد: تأمين خودکار يکي از اقلامي است که با فراز و فرود قيمتي همگام نبوده و نسبت به قيمت پارسال و تورم موجود، خيلي عقب تر از تورم است.

فرزانيان ادامه داد: در خصوص توليد و عرضه مداد و پاکن در بازار با هيچ گونه کمبودي مواجه نيستيم.

رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي تهران با اشاره به قيمت نوشت افزار در بازار گفت: قيمت دفتر ۴۰ برگ؛ ۷تا ۷۵۰۰ تومان، دفتر ۶۰ برگ؛ ۱۰ هزار تومان، دفتر ۱۰۰ برگ؛ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان، دفتر فانتزي ۵۰ برگ؛ ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، دفتر فانتزي ۸۰ برگ۲۲تا ۲۵ هزار تومان، دفتر فانتزي ۱۰۰ برگ؛ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان و قيمت خودکار معمولي؛ ۲ هزار تومان است.
فرزانيان گفت: به دليل ممنوعيت سه ساله واردات خودکار خارجي، اين نوع خودکار در بازار زياد وجود ندارد.

وي بيان کرد: هم اکنون دو نوع مداد؛ چوبي و پليمري در بازار موجود است که به دليل گراني و تورم استقبال خوبي از مدادهاي پليمري که قيمت آن يک سوم قيمت مدادهاي چوبي است، شده است.

فرزانيان با بيان اينکه قيمت مداد رنگي پليمري ۱۲ رنگ؛ ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان و قيمت مداد چوبي؛ ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان است، گفت: مداد خارجي در بازار نداريم البته به جز تعدادي از برندهاي اروپايي خريد قبل که در موجود بازار است، مابقي مدادهاي خارجي قاچاق است.

» مطالب توصیه شده

» سایت خوان گروه رسانه‌ای هفت اقلیم هنر

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است  |  خانه روشن

» میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

»راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992